Spirituality

membebaskan dari belenggu menuju kebaktian kepada ilahi

Warna Auraku :




Your Aura Colour is Violet.

Violet are the visonaries and the leaders of the spectrum. They are spiritual, driven, motivated, dedicated, responsible, charismatic big-picture-types. They can also be curmedgeons.

Find out what colour your aura is.

Ilmu numerologi berada selama manusia bisa menghitung, yaitu fenomena yang terdapat di seluruh dunia sejak beribu-ribu tahun yang lalu. Numerologi juga dikenali sebagai numeromancy dan arithomancy.
Orang Ibrani sudah mengembangkan Kabbalah menggunakan angka dari 1 sampai 22 yang merujuk kepada huruf abjad Ibrani. Orang Cina Purba mempercayai bahawa “jumlah terakhir angka surga dan angka keduniaan menjadi 55. Inilah yang menggerakkan dewa dan hantu.”

Numerologi Eropa yang moden berasal dari ajaran Pythagoras, ahli falsafah Yunani Purba pada abad ke-6 pra-Masehi. Dia menulis risalah tentang ilmu hisab dari segi keagamaan dan falsafah. Tetapi Pythagoras menggunakan angka dari from 1 sampai 9 saja kerana konsep sifar belum dikenali oleh orang Yunani Purba. Pythagoras juga menghubungkan angka dengan huruf abjad Yunani, alpha = 1, beta = 2 dll.
Numerologi Kasdim lebih lama daripada Pythagoras, dan tidak memasukkan angka sembilan apabila menukarkan huruf ke angka, walau bagaimana pun angka 9 boleh terjadi sebagai jumlah terakhir.

Makna Dasar Angka
1 Penyatuan, persepaduan, ego, sintesis, kekuatan, kreativitas, cita-cita, tindakan, menzalimi. Orang bernomor ini boleh menjadi orang zalim atau pemimpin besar.
2 Polariti, dualiti, pilihan, mempunyai dua sifat yang bertentangan. Orang bernomor ini lemah lembut, sensitif, artistik dan intuitif. Barang kali boleh menipu dan cenderung kepada kesedihan.
3 Tindakan, segi tiga dewata Syurga/Orang/Bumi, Tri Tunggal Maha Kudus (Tuhan, Putera, Roh Kudus), Brahma/Vishnu/Shiva. Orang bernomor ini berbakal, bertatatertib dan bertenaga, walau bagaimana pun mereka sering suka menguasai semua.
4 Hal keduniaan, kestabilan, aturan, musim empat, arah empat. Orang bernombor ini kukuh, praktik dan realistik. Oleh sebab mereka berdaya melihat semuanya dari segi yang bertentangan, rupanya mungkin memberontak dan tidak tradisional.
5 Pengembangan, pancaindera. Orang bernomor ini aktif, mencari kenikmatan, cerdas dan cepat marah.
6 Kreativitas, abstrak, keindahan, keselarasan, daya khayalan. Orang bernombor ini dapat dipercayai dan romantik. Mereka benci perselisihan dan berusaha mencipta keselarasan di rumah mereka.
7 Kerohanian. Orang bernombor ini bersifat falsafah dan kerohanian, intuitif dan sering introvert dan berfikir secara asli.
8 Kejayaan keduniaan, tetapi mengalami naik turun mencari keseimbangan. Orang bernomor ini hebat dan asyik, dengan kekuatan diri dan bersemangat. Mereka boleh memberontak dan menyimpan perasaan dalaman tersorok bawah bahagian luar dingin.
9 Kesempurnaan. Orang bernomor ini berazam, berani dan aktif, walau bagaimana pun biasanya mesti berhempas pulas untuk keberhasilan. Walau bagaimana pun suka berbahas-bahas, orang bernombor 9 orang memedulikan kemanusiaan.

Makna Dasar Angka Lebih Tinggi
Angka tertentu yang lebih tinggi daripada 9 ditimbangkan penting sekali. Nombor ini ialah 11, 12, 13, 22, 33 dan 40. Banyak ahli numerologi menimbangkan 11 dan 22 sahaja dari angka lebih tinggi ini. Makna angka lebih tinggi boleh dijumlahkan dengan makna angka di atas untuk memberi makna lebih lanjut.
11 Nombor kesedaran batin khas dan keinginan berkhidmat untuk orang lain tanpa mementingkan diri sendiri.
12 Nombor penyempurnaan.
13 Nombor berkaitan dengan nasib buruk.
22 Nombor utama yang menunjukkan kesempurnaan, kerohanian dan kerelaan mengedarkan pengetahuan kepada orang lain.
33 Menunjukkan kerohanian dan keinginan melindungi orang lain.
40 Kesempurnaan.

Nomor Kelahiran
Jumlahkan angka tarakhir kelahiran anda. Kalau misalnya ada seorang teman yang dilahirkan pada 22 Mei 1970, jumlahkan sbb (2+2)+5+(1+9+7+0)=4+5+8, maka diperoleh angka 17. Lalu jumlahkan 1+7, menjadi 8. Demikian nomor 8, nomor kelahiran orang tersebut. Ini menunjukkan pengaruh angka pada kelahirannya dan menandakan sifat-sifat dan ciri-ciri kepribadian.

Nomor Tahun Anda
Untuk mengetahui pengaruh angka tahun, jumlahkan angka tahun kelahiran anda ini. Contoh yaitu 22 Mei 2001, (2+2)+5+(2+0+0+1)=12, 12 lalu jumlahkan 1+2. menjadi 3. Jadi pengaruh angka bagi tahun ini ialah 3. Pengaruh ini bermula pada hari kelahiran dan meneruskan ke hari kelahiran tahun yang berikutnya.
1 Permulaan baru.
2 Menciptakan hubungan/perkongsian dan mencuba mendapat keseimbangan. Menunggu agar permulaan baru dari tahun yang lalu akan berkembang dengan lebih lanjut.
3 Tindakan dan pengembangan. Tahun sosial.
4 Kestabilan dan pengorganisasian. Mengaturkan semua perincian.
5 Perubahan besar. Kebebasan dari kerja biasa dan rutin. Komunikasi.
6 Titikberat pada rumah dan keluarga, dengan mungkin perubahan di rumah. Tanggungjawab dan kewajipan.
7 Pengunduran dan menyelidiki ke dalam diri sendiri. Belajar.
8 Kejayaan kebendaan tetapi banyak naik turun.
9 Akhir peredaran. Waktu bagi meninggalkan di belakang barang usang dan menengok ke masa depan.

Nomor Nama Anda
Untuk mengetahui nomor nama anda, gantilah huruf nama anda ke angka-angka menggunakan garis panduan di bawah. Sebaiknya menggunakan nama panggilan Anda, atau bisa dengan nama lengkap anda (mana yang lebih baik). Nomor nama anda mendedahkan ciri-ciri dari hasil yang diperoleh.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z
Kalau misalnya seorang teman bernama Jenny Doe.
Nomor namanya adalah sbb :
JENNY 1+5+5+5+7=23=5
DOE 4+6+5=15=6
5+6=11=2
Nomor nama Jenny Doe adalah 2.
Jika Jenny menggunakan nama panjangnya, yaitu Jennifer, nomor namanya menjadi 6:
JENNIFER 1+5+5+5+9+6+5+9=45=9
DOE 4+6+5=15=6
9+6=15=6

Nomor Nasib Anda
Untuk mengetahui nomor nasib anda, jumlahkan nomor kelahiran anda dengan nomor nama anda. Dalam hal Jenny Doe, yaitu 8+2=10=1. Nomor nasib Jenny Doe adalah nomor 1. Nombor ini memberikan petunjuk tentang pelajaran hidup anda dan berkaitan dengan karma.

0 komentar:

Posting Komentar